Saturday, January 2, 2010

پژمان رحيمي به پنج سال زندان محکوم شد


پژمان رحيمي از فعالان کارگري خوزستان و دبير انجمن فرهنگي هنري سايه و عضو کميته ي هماهنگي براي کمک به ايجاد تشکل کارگري به اتهام اجتماع و تباني عليه جمهوري اسلامي در دادگاه بدوي به پنج سال حبس محکوم شده است که سه سال از آن به مدت پنج سال تعليق شده است.
در همين ارتباط هم محمد اسماعيل وندي ديگر عضو انجمن سايه نيز به همين اتهام وبه همين مدت زندان محکوم شده است. پژمان رحيمي و محمداسماعيل وندي در روز 26 مرداد ماه دستگير شدند و مدت بيست روز در بازداشتگاه اطلاعات مورد بازجويي قرار گرفتند و مدت دو ماه نيز در زندان کارون اهواز در بند معتادين و سارقين زنداني شدند که در نهايت به قيد وثيقه ي 50ميليوني آزاد شدند.
در اين مدت تعداد 24 نفر از اعضاء و مرتبطين و حتا آشنايان دور و نزديک به انجمن سايه نيز از سوي ستاد خبري اطلاعات اهواز و همچنين اداره ي پيگيري اطلاعات تهران مورد بازجويي قرار گرفتند. افراد زير از سوي ستاد خبري اطلاعات اهواز مورد بازجويي قرار گرفتند:
1.يونس اسفندياري 2.حميدرضا ربيعي زاده 3.مائده شفيعيان 4.سميه بهبهاني 5.حسين درياپور 6. محمدحسين عارف زاده 7.امين منصوري 8.فرنوش اعتمادي 9.بهارآقا الماسي 10.پگاه محبوبي 11.سعيده اسکندري 12.فياض بهادري 13.روزبه رحيمي 14.منوچهرمحمودي 15.پيمان فاضلي 16.اعظم مهدي پور 17.نبي ممبيني 18.روشنک ممبيني 19.بهروز ممبيني 20.رضا ادناني 21.هما ادناني
لازم به ذکر است که برخي از افراد نامبرده چندين بار احضار شده اند و مورد تهديد و بازجويي هاي بي مورد اداره ي اطلاعات قرار گرفته اند.
و همچنين فروغ ميرزايي (وکيل دادگستري)،روزبه کريمي (روزنامه نگار) و مصطفا دهقان (روزنامه نگار) از سوي اداره ي پيگيري اطلاعات تهران احضار شدند و در مورد ارتباطات خود با انجمن فرهنگي هنري سايه مورد بازجويي قرار گرفتند.
انجمن فرهنگي هنري سايه مدت هفت سال است که در حوزه هاي فرهنگي و هنري در شهر اهواز فعاليت مي کند و شناخته شده ترين انجمن غيردولتي در استان خوزستان محسوب مي شود که بارها از سوي مراکز امنيتي و اطلاعاتي مورد آزار و اذيت قرار گرفته بود اما اين بار گويا تصميم بر اين است که به هر صورتي شده جلوي فعاليت انجمن گرفته شود و به همين دليل اعضاي انجمن مورد شديدترين فشارها قرار گرفته اند.
هم اکنون انجمن سايه عملا امکان هيچ گونه فعاليتي ندارد.

No comments:

Post a Comment

درخواست صدور حکم بازداشت بین المللی برای خامنه ای

Image and video hosting by TinyPic