Friday, February 5, 2010

بخشنامه لاریجانی درباره مرخصی زندانيان


رييس قوه قضاييه به مناسبت دهه فجر طي بخشنامهاي به واحدهاي قضايي و دادسراهاي سراسر كشور دستور اعطاي مرخصي به محكومين زنداني با شرايط خاص را با اخذ تامين مناسب تا پايان بهمن ماه صادر كرد.


خبرگزاری هرانا - حقوق زندانیان: رييس قوه قضاييه به مناسبت دهه فجر طي بخشنامهاي به واحدهاي قضايي و دادسراهاي سراسر كشور دستور اعطاي مرخصي به محكومين زنداني با شرايط خاص را با اخذ تامين مناسب تا پايان بهمن ماه صادر كرد.
متن کامل اين بخشنامه به شرح ذيل است:

با گراميداشت ايام ا... دهه مبارکه فجر به ميمنت اين ايام فرخنده و با توجه به آثار مثبت و سازنده مشارکت افراد در مجالس و محافل مذهبي دهه آخر ماه صفر و براي نيل به اهداف عالي در بازسازي اجتماعي و اخلاقي زندانيان و نيز برقراري روابط عاطفي بين زندانيان و فرزندان و ساير اعضاي خانواده آنان مقتضي است به محکومين زنداني با رعايت شرايط ذيل و اخذ تأمين مناسب تا پايان بهمنماه مرخصي داده شود.

الف) زندانيان محکوم به حبس:
1- محکومين به حبس ابد به شرط تحمل حداقل 5 سال حبس
2- محکومين به حبس بيش از 10 سال به شرط تحمل حداقل دو سال حبس
3- محکومين به حبس از 5 تا 10 سال به شرط تحمل حداقل يک سال حبس
4- محکومين به حبس کمتر از 5 سال به شرط تحمل حداقل سه ماه حبس
ب) زندانياني که صرفاً به دليل عجز از پرداخت جزاي نقدي در حبس به سر ميبرند:
1- محکومين به جزاي نقدي که مقدار باقي مانده آن بيش از سي ميليون ريال باشد به شرط تحمل حداقل سه ماه حبس
2-محکومين به جزاي نقدي که مقدار باقي مانده آن کمتر از سي ميليون ريال باشد به شرط تحمل حداقل يک ماه حبس
تبصره: محکومين به جزاي نقدي که مقدار باقي مانده آن کمتر از ده ميليون ريال باشد به شرط تحمل حداقل پنج ماه حبس، مرخصي منتهي به آزادي اعطاء شود.
ج ) محکومين جرايم غيرعمدي، محکومين مالي و يا بيماران صعبالعلاج و لاعلاج( به تشخيص پزشکي قانوني يا پزشک معتمد):

زندانياني که به لحاظ عجز از پرداخت ديه در جرايم غير عمد بازداشت هستند و همچنين دارندگان محکوميتهاي مالي، صرفنظر از مدت اقامت در زندان از مرخصي موضوع اين بخشنامه برخوردار خواهند بود.

تبصره: مرتکبين جرايم ذيل از شمول اين بخشنامه مستثني خواهند بود.

سرقت مسلحانه، سرقت عادي داراي بيش از سه سابقه، اقدام عليه امنيت کشور، داير کردن مراکز فساد و فحشا، تجاوز به عنف، آدمربايي، اخلال در نظام اقتصادي، جرائم باندي و عمده مواد مخدر ( ترياک و ملحقات آن بيش از 100 کيلو، هروئين و ملحقات آن بيش از يک کيلو) محکومين به قصاص و اعدام و حدود شرعي و ساير محکوماني که اخلاق و رفتار آنها در زندان به گونهاي بوده که بنا به نظر دادستان يا قاضي ناظر زندان يا رئيس زندان يا شوراي طبقهبندي شايستگي برخورداري از مرخصيها را ندارند.

دادستانهاي سراسر کشور ملزم به اجراي اين بخشنامه بوده و علاوه بر آنها شوراي طبقهبندي زندانها نيز ميتوانند در اجراي تبصره 2 ماده 124 آييننامه اجرايي سازمان زندانها به واجدين شرايط مرخصي اعطاء نمايند.

http://www.hra-news.org/news/12671.aspx

نامه فرزاد کمانگر به ریاست قوه قضائیه


فرزاد کمانگر فعال مدنی در بند با نگارش نامه ای به ریاست قوه قضائیه بر لزوم وجود سایه قانون بر این پرونده و برگزاری دادگاه مجدد تاکید کرده است.


خبرگزاری هرانا - حقوق شهروندان، اندیشه و بیان: وکیل فرزاد کمانگر حدود دو سال قبل با اعتقاد به بی گناهی موکل خود درخواست اعمال ماده ۱۸(برگزاری دادگاه مجدد) را به قوه قضائیه ارائه نمود، پس از این اقدام همواره دستگاه قضایی و امنیتی از ناپدید بودن این پرونده سخن گفته اند، این موضوع باعث شده است تا سه متهم پرونده کماکان تحت حکم اعدام قطعی به سر برند و هر لحظه احتمال اجرای حکم برای آنان متصور باشد.
فرزاد کمانگر، آموزگار دربند با نگارش و ارسال نامه ای به ریاست قوه قضائیه بر لزوم وجود سایه قانون بر این پرونده و برگزاری دادگاه مجدد تاکید کرده است، متن این نامه عیناً در پی می آید :

جناب آیت الله لاریجانی

با سلام ،

ده سال پیش هنگامی که آیت الله شاهرودی اعلام نمودند که ویرانه ای را تحویل گرفته اند ، همه امیدوارانه تغییر و تحولاتی اساسی در قوة قضائیه را به انتظار نشستند. حضور ده سالة ایشان که فرصت کمی هم نبود با احیای مجدد دادسراها ، تصویب قانون حفظ حقوق شهروندی و کرامت انسانی ،تهیه لایحه حبس زدایی و موضع گیری های صریح ایشان در برابر احکام سنگسار و اعدام کودکان زیر هجده سال و بقیة اقدامات اصلاح گرایانة ایشان در قوة قضائیه امیدهای بسیاری را در جهت آبادانی این ویرانه در اقشار مختلف مردم و زندانیان و به طور کلی هر شخصی که به نحوی از انحاء با قوة قضائیه سر و کار داشته است به وجود آورد ، اما هنوز هم نابسامانی ، ناهنجاری ، خودسری، برخوردهای سلیقه ای و قانون گریزی در مجموعة تحت امر ایشان و ادامه آن، که متأسفانه تاکنون فرصتی برای جنابعالی در رفع آن ها به عمل نیامده است ، آن چنان رواج داشته و دارد که ناچارم به عنوان فردی که خود را یک زندانی سیاسی و عقیدتی می داند، شرح آنچه را که به ناروا بر این جانب روا ساخته اند به عرض حضرتعالی برسانم؛
۱) در مرداد ماه ۸۵ دستگیر شدم در حالیکه تا روز قبل از آن به عنوان معلمی که با دوازده سال سابقة تدریس از انواع فیلترهای حراست و گزینش عبور کرده و مسئولیت پرورش و تعلیم و تربیت فرزندان این آب و خاک را به عهده داشته ام . در مرحله تفهیم اتهام و بازجویی در بازداشتگاه وزارت اطلاعات اتهام اینجانب عضویت در حزب پژاک اعلام شد.در روند تمام بازجویی ها در تهران ، کرمانشاه و سنندج مرا تحت شدیدترین شکنجه های جسمی و روحی و روانی قرار دادند تا به این اتهام واهی تن دهم . اینجانب علیرغم تحمل شکنجه های طاقت فرسا به دلیل واهی بودن چنین اتهامی همواره و همواره اتهام فوق را رد نموده ام. با این وجود متأسفانه تنها بر اساس برداشت ذهنی بازجویان اولیة پرونده و شرایط منطقه انتساب اتهام فوق به اینجانب را مسجل اعلام کردند.
۲) در جلسة هفت دقیقه ای در شعبه ۳۰ دادگاه انقلاب تهران در کمال ناباوری از قاضی پرونده شنیدم که :”وزارت اطلاعات خواستار اعدام شماست ، بروید و آن ها را راضی کنید.”
۳) قبل از جلسة دادرسی ، اینجانب از کلیة اتهامات مبرا شناخته شده و این بار با اتهام جدید عضویت در حزب پ.ک.ک. در جلسه مذکور محکوم به اعدام گردیدم .با تأسف حکم مذکور در دیوان عالی کشور بدون توجه به انواع و اقسام امور خلاف قانون آیین دادرسی کیفری که بروز آن در پرونده محرز و متقن است ، تأیید گردید.
۴) پس از مدتی بر اثر اعتراضات مردمی که در مرداد ماه۸۷ به خاطر اعتراض به حکم اینجانب ، دوباره در بازداشتگاه ۲۰۹ تهران بهمدت۵ ماه دیگر تحت بازجویی مجدد قرار گرفتم و در کمال شگفتی رویکرد کلی بازجویان و کارشناسان وزارت اطلاعات با عملکرد سابق تناسب معکوس داشته است و در حالیکه با شواهد و قراین بسیار و بازجویی های جدید برای کارشناسان پرونده مشخص شده بود که عضو هیچ حزب و سازمانی نبوده ام، به اینجانب اعلام نمودند با توجه به شرایط جدید حاکم بر پرونده از خانواده، دوستان و همکاارن بخواهید که مبادا مورد سوء استفاده قرار بگیرند، چرا که اساسا شما عضو هیچ حزب و گروهی نبوده اید که اکنون کسی بخواهد با موج سواری سیاسی از پرونده بهره برداریِ مصادره به مطلوب بنماید.
“جناب آیت الله لاریجانی اینجانب خود را فردی بی گناه می دانم و نمی توانم انتساب اتهامی را به خود قبول نمایم که از بیخ و بن جعلی و خیالی بوده ، به طوری که بازجوی اخیرالذکر اینجانب در بازداشتگاه ۲۰۹ ضمن اظهار تأسف شدید به خاطر اعمال شکنجه بر من در سنندج و کرمانشاه این اعمال را عملی خودسرانه و قانون شکنی محض می دانست و پی گیری حقوقی آن را حق مسلم من می دانست وحتی قرار شد تمامی مساعی قانونی را به کار گیرند تا روند بررسی پرونده اینجانب تحت اعمال ماده هجده انجام پذیرد، اما اینجانب پس از مدت تقریبا ۱۸ ماه و حتی با پی گیری نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نه تنها هنوز جوابی در یافت نکرده ام ، بلکه این بار در کمال حیرت دریافتم که اثری از پرونده ام در هیچ یک از بخش ها ی قوه قضایه نمی باشد .

جناب آیت الله لاریجانی از شما بعنوان قاضی القضات حکومت اسلامی چند سؤال دارم که امیدوارم چنانچه مشغله های فراوان در این شرایط اجازه دهد پاسخ آن ها را حداقل به این جناب اعلام فرمایید:

۱) به نظر شما دادگاهی که پس از ۱۹ ماه بازداشت با قرائت کیفرخواست و دفاعیات من کلا ۶ یا ۷ دقیقه طول کشیده و حتی در دادگاه اجازة صحبت کردن با وکیلم هم به من داده نشده است و همچنین بعد از این جلسة دادگاه چند دقیقه ای قاضی مرا متهم به همکاری با فرزاد کمانگر ( یعنی خودم ! ! ؟ ) می نماید، می تواند حکم عادلانه ای صادر بنماید یا آیا اساسا پرونده را مطالعه نموده است؟
۲) کارشناسان وزارت اطلاغات ۱۵ ماه قبل از دادگاه و بعد در مراحل بعد مستمراً به من اعلام نمودند صدور حکم اعدام برای من ارسال پیامی روشن برای فعالان سیاسی و مردم جهت دوری از احزاب کرد و نشان دادن حسن نیت به بعضی از کشورهای همسایه!؟ می باشد. آیا اینجانب به عنوان شهروندی در جمهوری اسلامی دارای این حقوق می باشم که وجه المصالحه بهبود روابط عادی کشورم با همسایگانش قرار نگیرم؟
۳) سخنگوی محترم قوه قضائیه آقای جمشیدی در مصاحبة خود در تاریخ ۲۴/۴/۸۷ تمامی اتهامات پیشین مرا حذف نمود و این بار در اظهار نظری جدید اتهام مرا عضویت در حزبی که من اتهام آن را هم قبول نداشتم بیان می کنند، اما چگونه است که هنوز دستور رسیدگی به پرونده اینجانب صادر نشده است.
۴) چرا دستگاه امنیتی عنوان می نماید که با توجه به بازتاب های وسیع رسانه ای و اجتماعی پروندة اینجانب چنانچه تجدیدنظری در گردش کار و موارد اتهامی و دادنامه های صادره صورت گیرد ، بیم تجری نهادهای حقوق بشری و نهادهای مدنی وگروه های سیاسی دگر اندیش که قبلا در محکومیت حکم غیر قانونی اینجانب موضع گیری نموده اند ، می گردد. آیا پذیرش اشتباه و عبرت گیری از گذشته که در آموزه های اسلامی به آن حکم شده است ، آن چنان ناگوار و تلخ می باشد که برای فرار از آن به چنین دستاویزی چنگ زد؟
۵) با توجه به آنچه که گذشت آیا کل ماجرا را نافی و ناقض اصل استقلال و تفکیک قوا از یکدیگر نمی دانید؟ اگر نه چگونه است که قضات به عنوان اشخاصی مستقل نمی توانند در پرونده اعمال حق نموده و در عوض خود را ملزم به رعایت توصیه های غیررسمی نهادهای امنیتی می دانند؟
۶) آیا با عنایت به سطور گذشته، اینجانب به عنوان فردی تبعة ایران و برخوردار از حقوق شهروندی جمهوری اسلامی ایران ، این حق را دارم که مجددا و در دادگاهی بی طرف و بر اساس قوانین مدون و رسمی جمهوری اسلامی و فارغ از ملاحظات سیاسی و مصلحت اندیشی های بی مورد ، محاکمه گردم ؟
جناب آیت الله لاریجانی با عنایت به موارد مشروحه فوق که نقض قانون آیین دادرسی کیفری در تمامی مراحل رسیدگی به پروندة اینجانب کاملا آشکار و واضح بوده است و بر همین اساس در جهت احقاق حق خود قبلا تقاضای اعمال ماده هجده به عمل آورده ، که از اختیارات خاص مقام محترم رئیس قوه قضائیه بوده و این تقاضا در زمان حاکمیت این ماده قانونی و قبل از فسخ آن به عمل آمده است . بنابراین اینجانب به این وسیله رسما و مجددا از حضرتعالی تقاضا دارم دستور فرمایید به خواسته مشروع اینجانب ، اگر تاکنون رسیدگی نشده باشد رسیدگی به عمل آمده و عنایت فرمایید نتیجه را نیز اعلام دارند تا پس از گذشت سال ها تحمل ناراحتی روحی بتوانم به زندگی عادی خود بازگردم.

توفیق حضرتعالی را در اجرای مسئولیت سنگین دادپروری صمیمانه آرزومندم

فرزاد کمانگر
۱۵ بهمن ۱۳۸۸

رونوشت :
- دادستان محترم کل کشور
- دادستان محترم تهران
- کمیسیون حقوق بشر قوه قضائیه
- فراکسیون نمایندگان محترم کرد مجلس شررای اسلامی

وزیر خارجه آلمان: ایران در برنامه اتمی حیله گری می کند


آنگلا مرکل؛ صدر اعظم و گیدو وستر وله؛ وزیر خارجه آلمان

۱۳۸۸/۱۱/۱۶

گیدو وستر وله؛ وزیر خارجه آلمان، ایران را به حیله گری در برنامه اتمی اش متهم کرد و اظهار داشت: تهران به جای حل مناقشه موجود بر سر پرونده هسته ای خود از تاکتیک های تاخیری استفاده می کند.


گیدو وستر وله روز جمعه در مصاحبه با رادیو «دویچلندفونک» گفت که ایران با عمل کردش، قضاوت می شود و نه با گفته هایش.

وزیر امور خارجه آلمان تصریح کرد که تنها در صورت بازگشت جدی ایران به مذاکرات، جلو اقدامات بعدی و اعمال تحریم گرفته می شود.

گیدو وستر وله گفت: «در دو سال گذشته، ایران بارها بلوف و کلک زده است.»

وزیر خارجه آلمان افزود: «ایران برای زمان خریدن این کار را می کند و البته ما در جامعه جهانی نمی توانیم یک ایران مسلح به سلاح هسته ای را بپذیریم.»

با گذشت چندین ماه از نشست وین و موافقت اولیه ایران برای تبادل اورانیوم کمتر غنی شده با اورانیوم ۲۰ درصد غنی شده، هنوز نتیجه مشخصی در این باره حاصل نشده است.

با این حال، محمود احمدی نژاد؛ رئیس جمهوری ایران، روز سه شنبه در گفت و گوی تلویزیونی خود برای تبادل اورانیوم غنی شده، اعلام آمادگی کرد.

بر پایه توافق وین، قرار بود ایران اورانیوم ۳.۵ درصد غنی شده خود را در یک محموله به روسیه بدهد و در قبال آن میزان کمتری اورانیوم ۲۰ درصد غنی شده، برای مصرف در رآکتور امیرآباد تهران دریافت کند.

در واکنش به سخنان رئیس جمهور ایران، روز پنج شنبه، چین که از خود برای گسترش تحریم علیه ایران از خود تمایلی نشان نمی دهد، اعلام کرد که این اظهارات نشان از تغییر موضع ایران است.

گیدو وستر وله؛ وزیر خارجه آلمان، در ادامه مصاحبه رادیویی خود گفت: «ایران مسلح به سلاح اتمی، نه تنها تهدیدی برای کشورهای منطقه خواهد بود، بلکه در صدر دغدغه های جامعه جهانی قرار خواهد گرفت.»

وزیر خارجه آلمان روز جمعه پیش از عزیمت به مونیخ، برای شرکت در کنفرانس سه روزه «امنیت»، با همتای روس خود؛ سرگئی لاوروف، در برلین دیدار می کند.

در همین حال، منوچهر متکی؛ وزیر امور خارجه ایران نیز جمعه صبح برای شرکت در چهل و ششمين کنفرانس امنیت مونیخ، تهران را به مقصد آلمان ترک کرده است؛ سال گذشته، علی لاریجانی؛ رئیس مجلس ایران، در این کنفرانس شرکت کرده بود.

وزیر خارجه آلمان در مصاحبه خود با بیان این که در کنفرانس مونیخ در باره ایران نیز گفت و گوهایی صورت می گیرد، تصریح کرد: «اگر ایران پیشنهادهای تازه ای بیاورد، در آن صورت، ما در باره این پیشنهادها نیز صحبت خواهیم کرد. اما هم چنان اقدامات باید در جریان باشد.»

سازمانهای حقوق بشری خواستار فشار اروپا بر جمهوری اسلامی شدند


رادیو فردا : سه سازمان بزرگ روزنامهنگاران، کارگران، و حقوق بشر روز چهارشنبه در نشستی مشترک که در بروکسل، پایتخت بلژیک، برگزار شد از رهبران اروپا و جهان خواستند تا بار دیگر با اعمال فشارهای تازه بر جمهوری اسلامی، این حکومت را به احترام به حقوق بشر و آزادی بیان وادار سازند.

فدراسیون بینالمللی روزنامهنگاران، کنفدراسیون بینالمللی اتحادیههای کارگری و سازمان عفو بینالملل در این نشست مشترک که در محل پارلمان اروپا برگزار شد همچنین از دولت ایران خواستند به ارعاب مدافعان حقوق بشر پایان دهد.

این سازمانها همچنین از جمهوری اسلامی خواستار آزادی دهها روزنامهنگار، نویسنده، اعضای اتحادیههای کارگری و مخالفان حکومت شدهاند.

ایدان وایت، دبیرکل فدراسیون بینالمللی روزنامهنگاران، ضمن آن که خواستار آزادی ۴۷ روزنامهنگاری شد که هم اکنون در ایران محبوس هستند گفت: «دولتها باید با اعمال فشار از مقامات ایران بخواهند به حقوق روزنامهنگاران و مدافعان حقوق بشر احترام بگذارند.»

«کمیته حمایت از روزنامهنگاران» که مقر آن در نیویورک است روز چهارشنبه با صدور بیانیهای اعلام کرد که هماکنون ۴۷ روزنامهنگار در زندانهای ایران به سر میبرند که این میزان دستگیری از سال ۱۹۹۶ تاکنون در هیچ کشوری سابقه نداشته و ایران در این زمینه هماکنون از چین هم پیشی گرفته است.

بنا بر اعلام این سازمان، این آمار تنها به روزنامهنگارانی که تا روز دوشنبه یکم فوریه (۱۲ بهمن) در زندان بودهاند اشاره دارد و شامل بیش از ۵۰ روزنامهنگاری که در ماههای گذشته دستگیر و با ضمانت آزاد شدهاند نمیشود.

در بیانیهای که فدراسیون بینالمللی روزنامهنگاران پس از نشست مشترک این سه سازمان در مقر اتحادیه اروپا منتشر ساخت آمده است که از زمان آغاز اعتراضات مخالفان دولت در ایران در خردادماه، «نقض حقوق بشر در ایران که مدتهاست وجود داشته از جمله محدودیت در زمینه آزادی بیان و آزادی تجمعات» تشدید شده است.

به گفته دبیرکل فدراسیون روزنامهنگاران، «اگر ایران میخواهد به انزوای خود پایان دهد، لازم است که درها را به روی گفتوگو و نقد باز کند و به ایرانیان معترض اجازه دهد که حرف بزنند.»

از روز عاشورا در اوایل دیماه که به صحنه «شدیدترین مواجهه نیروهای امنیتی و دولتی با معترضان» تبدیل شد، موج تازهای از دستگیریها در ایران آغاز شده که با نزدیک شدن به روز ۲۲ بهمن، سالگرد انقلاب سال ۵۷، بر شدت آن افزوده شده است.

پیشتر اغلب تحلیلگران امور ایران هدف از این دستگیریها و برگزاری دادگاههای نمایشی در ایران را ترساندن مردم مخالف دولت و جلوگیری از شرکت آنها در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن عنوان کردهاند که بنا بر سنت سالانه برای بزرگداشت پیروزی انقلاب سال ۵۷ برگزار میشود.

از هشت ماه پیش که موج اعتراضات به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و سیاستهای دولت جمهوری اسلامی در تهران و دیگر شهرها به راه افتاد، مخالفان حکومت که از برگزاری هر گونه تجمع اعتراضی محروم بودهاند مناسبتهای مختلف همچون ۱۶ آذر، روز قدس و روز عاشورا را به نفع خود مصادره کردهاند.
تاريخ مطلب: شانزدهم بهمن ۱۳۸۸

اقدامات اوليه در برابر گاز اشك آور جديد

ديروزبه اورژانس مصدوماني را آوردند كه مي گفتند در اثر گازاشك آور اينگونه شده اند اما علايم باليني آنها باعلايم جنرال مصدومين

گاز اشك آورمتفاوت بود.مصدومين روزهاي گذشته از سوختگي شديد رنج مي بردند اما مصدومين ديروز تحريكات جلدي زيادي

نداشتند وبعد از انجام آزمايش در خون آنها مقاديري فنيل انالين؛ نيتريت و گوگرد ديده شد و سطح اوره خون را چشمگير نشان

مي دادفكر مي كنم پليس ضدشورش از مواد جديدي استفاده مي كند امروز با يكي از دوستانم كه دستي در طب نظامي دارد گفتگو كردم با

گفتن علايم(درد قفسه ي سينه -سردرد شديد -سرگيجه -دو بيني و تاري ديد - خستگي جديد غش كردن و يك مورد هم تشنج)به اين

نتيجه رسيديم كه حدسم درست بوده و اين اثر فقط يك نوع گاز جنگي است كه فقط در جنگ وآن هم در هواي بالاي 27 درجه كاربرد

دارد و پس از صحبت فراوان وارايه چند مقاله راجع به CHLOROBENZALDOXIM NITRIL از او روش هاي درماني را

جويا شدم كه اقدامات اوليه آن را برايتان مي گويم:

موارداحتياط قبل از زدن گاز

1-از عينك هاي دودي كه تمام سطح چشم را بپوشاند استفاده كنيد-اين گاز بر روي قرنيه تاثير مي گذاردپس حتما به اين مورد توجه كنيد

2-لنزهاي چشمي خودرادر منزل بگذاريد حالت چشم آسيايي ها از تحدب كمتري برخوردار است كه باعث مي شود لنز به صورت كامل برروي كره ننشيند ودر صورت ورود گاز به فضاي خالي بين لنز وچشم مي تواند صدمات جبران ناپذيري به قرنيه چشم وارد بياورد

3-زيورآلات خودرا در خانه بگذاريد چون ممكن است در اثر تركيب با گاز باعث سوختگي پوست شود

4-از كرم هاي مرطوب كننده و پمادهاي چرب و كرم هاي آرايشي استفده نكنيدو آرايش نكنيد به دو دليل:اول اينكه اين ماده بسيار چربي دوست است و با مخلوط شدن با آن اثر سوختگي پوست را زياد مي كند و دو اينكه در هنكام شست و شو چون فقط بايد از آب سرد استفاده كنيم نمي توانيم آنها را به طور كامل از بين ببريم

5-قبل از بيرون آمدن از منزل حتما حمام كنيد تا پوستتان كمترين مقدارچربي را داشته باشد

6-يك عدد قرص بروفن 200 يا 400 قبل از رسيدن به محل استفاده كنيداگر وزنتان زير 50كيلوست 200 و اگر بالاتر است 400(بروفن يك داروي ضد التهاب است)

7-دستمال نخي و اشك مصنوعي همراهتان باشد

8-از پوشيدن لباس نايلوني خودداري نماييد

اقدامات بعد از زدن گاز

1-عرق خودرا پاك نكنيد فقط با گذاشتن دستمال كاغذي به صورت گذاشتن و برداشتن روي پوست استفتده كنيد و از يك دستمال چند بار استفاده نكنيد

2-به هيچ وجه ندويد وفعاليت سنگين بدني انجام ندهيداين كار باعث جذب بيشتر گاز توسط ريه مي شود و به جاي آن به سطوح بالا تر از زمين برويد

3-آتش روشن كردن بزرگ بسيار سودمند است پس ژل آتش زنه همراهتان باشد چون حرارت بالايي توليد مي كند اما آتش هاي كوچك فايده ايي ندارند چون دماي تخريب اين گاز بيش از350 درجه سلسيوس است و15دقيقه در اين دما طول مي كشد تا به تخريب كامل برسد پس بي خود فندك روشن نكنيد

4- از دستمالي آغشته به آب +يك اسيد ملايم(مثل سركه يا آبليمو يا نوشابه ي مشكي به دليل داشتن اسيد فسفريك خوراكي) براي گرفتن جلوي دهانتان استفاده كنيد اين گاز به اسيد حساس است

5-به هيچ وجه از فرآورده هاي گاز دار مثل نوشابه ماالشعير و...استفاده نكنيد فقط از آب استفاده كنيد

6-زير آفتاب به طور مداوم نايستيد و از كشيدن لباس روي سر خود خودداري نماييد

7-از پمادهاي ضدالتهاب مخصوصا زينك اكسايد و يا كالامين دي يا بتامتازون استفاده نكنيد(ديروز يكي از پرستارها به صورت خانمي زينك زد كه باعث سوختگي شديد او شد)

8-مرتبا پلك بزنيد وحدالامكان از اشك مصنوعي استفاده كنيدوآن را به درون چشم خود بريزيد وبه هيچ وجه چشمان خودرا نماليد

9-براي شستشوي چشم يا پوست فقط از آب سرد(آب گرم مضر است) استفاده كنيد براي چشم 3تا6 دقيقه وبراي پوست 15 تا 20 دقيقه به هيچ وجه از هيچ ماده شوينده استفاده نكنيد همانطور كه گفتم اين ماده چربي دوست است و مانند گازهاي اشك آور معمول شستن پوست با شير و ماست نه تنها كمكي نمي كند بلكه باعث بدتر شدن موضع مي شود

10-اگر سوزش پوستتان زياد است از كمپرس آب سرد استفاده كنيد

11-اين گاز به شدت موجب خشكي مخاط گوارشي مي شود در مواردي مي توان از شربت آلومينيم ام جي اس استفاده كرد اما حدس مي زنم اين ماده به اين شربت تاثير عكس داشته باشد مگر اينكه قبل از زدن گاز از آن بخوريد تا ديواره ي مخاط را بپوشاند اما بعد از تنفس گاز احتمالا اثر سو داشته باشد

12- در صورت تنگي نفس از اسپري سالبوتامول استفاده كنيد


و آخرين نكات:از هيچ مسكن و بي حس كننده ايي جز بروفن استفاده نكنيد و در صورت مراجعه به اورژانس فقط از دكتر نظر خواهي كنيد و اگر علايم بالا را داشتيد حتما بگوييد كه از پمادهاي ضدالتهاب استفاده نكند راستي اين گاز به گاز ترس نيز مشهور است چون ابتدا مصدومان را به شدت مي ترساند اما خوشبختانه نيم عمر تاثير آن كمتر از نيم ساعت است بعد از يكساعت كلا حذف مي گردد

محاکمه 4 زندانی سیاسی زن به اتهام محاربه


بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، چهار تن از زنان دستگیر شده اخیر به شعبه 28 دادگاه انقلاب فراخوانده شدند و بر مبنای قانون محاربه مورد محاکمه قرار گرفتند.
روز یکشنبه 11 بهمن ماه 4 تن از زنان زندانی سیاسی به شعبه 28 دادگاه انقلاب برده شدند و توسط محمد مقیسه ای معروف به ناصریان( از اعضای کمیسیون مرگ قتل عام زندانیان سیاسی در سال 1367 ) بر مبنای قانون محاربه مورد محاکمه قرار گرفتند.نام زنان زندانی سیاسی که بر مبنای قانون محاربه مورد محاکمه قرار گرفتند عبارتند از،خانم آقائی متهم ردیف اول،خانم کاظمی متهم ردیف دوم،خانم معصومی متهم ردیف سوم و خانم زهرا جباری متهم ردیف چهارم می باشند.
خانم معصومی نسبت به اتهامات وارده اعتراض کرد و هیچ کدام از آنها را نپذیرفت و در دادگاه اعلام کرد که اعترافات گرفته شده تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی بوده است و غیر واقعی می باشد . مقیسه ای در واکنش به اعتراض خانم معصومی اعلام کرد که از بازجویان وزارت اطلاعات که وی را تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داده اند استعلام خواهد خواست.
خانم زهرا جباری به اتهامات نسبت داده شده اعتراض کرد و به مقیسه ای گفت که بازجویان او را مورد شکنجه قرار داده اند و ناخن های وی را کشیدند و اثرات کشیدن ناخن خود را در دادگاه به مقیسه ای نشان داد ولی مقیسه ای با وقاحت به زندانیان سیاسی زهرا جباری گفت که خودت ناخن هایت را کشیدی و می خواهی کارشناس (بازجو) را متهم کنی.صحبتهای مقیسه ای باعث شگفتی وکلا و حاضرین در دادگاه شد. نهایتا مقیسه ای به خانم جباری گفت که از بازجوی وی تقاضای استعلام خواهد کرد و در دادگاهی که بعد از عید نوروز بر گزار خواهد شد به آن رسیدگی خواهد کرد.خانم زهرا جباری در 27 شهریور ماه دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل شد . او به مدت 2 ماه در سلولهای انفرادی تحت بازجوئی و شکنجه بسر برد و سپس به بند زنان زندان اوین منتقل شد. . او بدلیل داشتن ارتباط خانوادگی با خواهر و 2 برادرش در قرارگاه اشرف در عراق در زندان بسر می برد.
خانم آقایی و کاظمی که بر مبنای قانون محاربه مورد محکاکمه قرار گرفته بودند. مقیسه ای به آنهااعلام کرد که حکم آنها در هفته های آینده ابلاغ خواهند شد.
محمد مقیسه ای معروف به ناصریان با رفتاری وحشیانه و غیر انسانی با زندانیان سیاسی و وکلای آنها برخورد می کرد و در طی مدت دادگاه زندانیان سیاسی را مورد اهانت قرار می داد.اوهمچنین از حضور خانواده های زندانیان سیاسی در دادگاه ممانعت کرد و دستور داد که خانواده ها را از راهروی دادگاه بیرون کنند. بیرون کردن خانواده ها زندانیان سیاسی با رفتاری خشن و غیر انسانی صورت گرفت.
بازجویان وزارت اطلاعات احکام غیر انسانی و سنگین را خود از پیش تعیین می کنند و زندانیان سیاسی را به دادگاههای نمایشی اعزام می کنند تا احکام به آنها ابلاغ شود.
تمام شواهد و دلایل موجود حاکی از تشکیل مجدد کمیسیون مرگ است. این کمیسیون بدستور علی خامنه ای تشکیل شده است و اعضای اصلی آن صارق لاریجانی،رئیسی از اعضای کمسیون مرگ سال1367 ،محسن اژه ای ،صلواتی مقیسه ای ،پیر عباسی ،احمد زرگر و جعفری دولت آبادی همراه با افراد شعب امنیتی دادکاه انقلاب که در بند 209 زندان اوین مستقر شده اند و همراه با بازجویان وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران در حال پرونده سازی علیه زندانیان سیاسی برای زمینه سازی صدور و اجرای احکام اعدام هستند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، محاکمه زنان زندانی سیاسی بر مبنای قانون محاربه برای صدور احکام سنگین و ضد بشری را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
16 بهمن 1388 برابر با 05 فوریه 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

«پدر یکی اعدامی ۶۷ است، پدر دیگری سپاهی شهید، پسرهای هر دو در زندان»


الهه روانشاد
سازمان گزارشگران بدون مرز در اطلاعیه‌ای تازه بار دیگ هشدار داده است که روزنامه نگاران و وبلاگ نویسانی که به تازگی با اتهام محاربه در دادگاه‌های گروهی ایران محاکمه شده‌اند، با خطر اعدام روبه‌رو هستند.

از جمله کسانی که در این اطلاعیه از او نام برده شده است امید منتظری است که پس از بازداشت مادرش -از اعضای کمیته «مادران صلح»، دستگیر شد. او فرزند یکی از اعدام‌شدگان سیاسی سال ۶۷ است. یکی دیگر از بازداشت‌شدگان اخیر نیز علی اشرف فتحی نام دارد که فرزند یکی از فرماندهان شهید سپاه است.

در اطلاعیه گزارشگران بدون مرز آمده است: «رهبران جمهوری اسلامی گمان می‌کنند با اعدام می توانند آرامش را به کشور بازگردانند. تعدادی از حرفه‌کاران رسانه‌ها به "محاربه" متهم و خطر اعدام آنها را تهدید می‌کند. همه‌ی آنها به شکل غیر قانونی بازداشت و برای اعتراف تحت شدیدترین فشارهای قرار گرفته‌اند. این دادگاه‌های استالینی حتی بر مبنای قوانین قضایی حاکم بر ایران نیز مضحکه‌ عدالت است. ما بار دیگر به جامعه جهانی هشدار می‌دهیم : جمهوری اسلامی امروز می‌خواهد سنایوری وحشت خود اعدام مخالفان را به اجرا بگذارد.»

رضا معینی، پژوهشگر بخش ایران در سازمان گزارشگران بدون مرز در این مورد به رادیو فردا می‌گوید: ما از يک ماه پيش در اطلاعيه های مختلف هشدار داده و اعلام کرديم که بعضی از روزنامه نگاران و وب نگاران ايرانی با خطر جدی روبرو هستند. امروز روزنامه نگاران و وب نگاران را خطر اعدام تهديد می کند. اين تهديد به طور مشخص در دادگاه ها اعلام شده است و افراد را به اتهام محاربه محاکمه می کنند.

ما اطلاع داريم که بازجوها به افراد گفته‌اند که شما به جرم محاربه محاکمه می شويد، اما اين جرم برای روزنامه نگاران و فعاليت‌های آنها هيچ پايه و اساسی ندارد و ما در اطلاعيه خود به اين مسئله اعتراض کرده ايم.

آن چه در اين اطلاعيه آمده شايد منظر کلی امروز ايران باشد. امروز دو جوان ايرانی در زندان هستند، يکی اميد منتظری که به عنوان روزنامه نگار در هفتم دی ماه و ديگری آقای علی اشرف فتحی، روحانی وبلاگ نويس که در حاشيه برگزاری مراسم چهلم آيت‌الله منتظری بازداشت شده‌اند. پدر يکی در سال ۶۷ اعدام شده و پدر ديگری به عنوان يکی از فرماندهان سپاه در جنگ شهيد شده است.

وقتی ما اين واقعيت را می‌بينيم متوجه می‌شويم که روزنامه نگاران و وبلاگ نويسان جوان ايرانی، قربانيان جنگ و اعدام و خشونت‌ها هستند، بنابراين نگرانی ما واقعی است.

آقای معينی! در اطلاعيه اخير خود گفته‌ايد که رهبران جمهوری اسلامی گمان می کنند با اعدام می توانند آرامش را به کشور بازگردانند و همچنين بار ديگر به جامعه جهانی هشدار داده‌ايد. هشدار شما در رابطه با کدام موضوع است؟

هر کسی امروز به انسانيت، عدم خشونت، مبارزه مسالمت آميز و به ايران و جهان فکر می‌کند در رابطه با اعدام‌های قريب الوقوعی که امروز رژيم خود را آماده اجرای آن می‌کند، بايد هشدار دهد.

ما هم زمان با انتشار اين اطلاعيه، اقدامات گسترده‌ای را در رابطه با جامعه جهانی با ارسال نامه‌هايی به نهادهای مختلف آغاز کرده و در اين نامه‌ها نگرانی‌های خود را ابراز کرده‌ايم که اعدام‌ها در ايران قريب الوقوع هستند و بايد جلوی آنها را گرفت.

زندان، شکنجه و اعدام نمی‌تواند هيچ بحرانی را حل کند. ايران در بحران به سر می‌برد و بهترين راه حل آن آزادی بيان برای تمام روزنامه نگاران است تا بتوانند تحليلگران اين بحران در جامعه باشند.

درخواست صدور حکم بازداشت بین المللی برای خامنه ای

Image and video hosting by TinyPic