Sunday, January 3, 2010

نامه سرگشاده ۸۸ استاد دانشگاه تهران به رهبر ایران


به گزارش منابع خبری نزدیک به اصلاح طلبان، ۸۸ نفر از اساتید دانشکده فنی دانشگاه تهران در یک نامه سرگشاده خطاب به آیت الله خامنه ای ، رهبر جمهوری اسلامی ایران خواستار جلوگیری از "برخوردهای خشن و فراقانونی" با دانشگاهیان و دانشجویان کشور شده اند.

این اساتید که نامشان در انتهای نامه ذکر شده است، نیت از نوشتن این نامه را اصلاح امور مملکت دانسته اند و در مورد دلیل نوشتن این نامه برای رهبر ایران گفته اند: "متاسفانه در مجموع مسئولان دولتی و قوای دیگر، توان و پتانسیل لازم برای حل ریشه های مشکلات حاضر را نمی بینیم".

این نامه در وبسایت ادوار نیوز (پایگاه رسمی سازمان دانش آموختگان ایران)، سحام نیوز (پایگاه رسمی حزب اعتمادملی) و جرس (جنبش راه سبز) منتشر شده است.

پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری اخیر در ایران که با اعتراضات وسیعی همراه بوده است، نیروهای لباس شخصی چندین بار به دانشگاهها و خوابگاههای دانشجویی در تهران و چند شهر دیگر ایران از جمله اصفهان و شیراز حمله کردند.

در یکی از این حملات که تنها سه روز پس از اعلام نتیجه انتخابات انجام شد، نیروهای موسوم به لباس شخصی به کوی دانشگاه تهران حمله ور شدند که تصاویر منتشر شده و صحبت های شاهدان عینی حکایت از خشونت بیش از حد در برخورد با دانشجویان داشت.

انتقادات از خشونت های انجام گرفته در این حملات به حدی زیاد شد که مجلس شورای اسلامی هم هیاتی را مسئول تحقیق و بررسی بیشتر در مورد این موضوع کرد و حتی رهبر ایران هم در یکی از سخنرانی های خود ضمن اشاره به این موضوع از مسببان این حمله انتقاد کرد.

در این جو نامناسب و غیر شفاف شایعه تدارک و هماهنگی حضور عناصر غیر دانشگاهی و مهاجم در روزهای ۱۶ و ۱۷ آذر ۱۳۸۸ در دانشگاه توسط نهادی منتسب به جنابعالی در همه سطوح دانشگاه پخش شده است... همه این ها به بهانه پاسداری از اسلام و ولایت انجام می گیرد و متاسفانه هیچ فرد و نهادی مسئولیت آن را نمی پذیرد



در چنین شرایطی است که این عده از اساتید دانشکده فنی دانشگاه تهران در نامه خود به رهبر نوشته اند: "متاسفانه علیرغم تاکیدات جنابعالی و تمام قولهای مسئولین، آمران و مسببان واقعه هنوز محاکمه و به مردم معرفی نشده اند و این دانشجویان هستند که هر روز به بهانه ای دستگیر و زندانی می شوند".

در یکی از تازه ترین حملات به دانشجویان در ادامه حوادث بعد از انتخابات در ایران، جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد چهارشنبه ۹ دی ماه برای "عزادارى سوم شهداى عاشورا" تجمع کرده بودند که از سوى نیروهاى موسوم به "انصار حزب الله" و "بسیج" مورد حمله قرار گرفتند.

این اساتید در نامه خود همچنین به روزهای ۱۶ و ۱۷ آذرماه سال جاری اشاره کرده اند که طی آن به گفته آنها "چند هزار نفر" که برخی از آنها "مسلح به سلاحهای سرد" بوده اند با ورود به محوطه دانشگاه تهران آنجا را به "صحنه اغتشاشات خود" تبدیل کرده اند.

در ادامه این نامه آمده: "در این جو نامناسب و غیر شفاف شایعه تدارک و هماهنگی حضور عناصر غیر دانشگاهی و مهاجم در روزهای ۱۶ و ۱۷ آذر ۱۳۸۸ در دانشگاه توسط نهادی منتسب به جنابعالی در همه سطوح دانشگاه پخش شده است... همه این ها به بهانه پاسداری از اسلام و ولایت انجام می گیرد و متاسفانه هیچ فرد و نهادی مسئولیت آن را نمی پذیرد".

در نهایت درخواست این اساتید از رهبر ایران این است که دستور دهد تا محیط دانشگاه از نیروهای غیر دانشگاهی عاری شود تا جلوی وقوع حوادث مشابه در آینده گرفته شود.

No comments:

Post a Comment

درخواست صدور حکم بازداشت بین المللی برای خامنه ای

Image and video hosting by TinyPic