Friday, December 25, 2009

گزارش تکميلي از تظاهرات در ميدان توپخانه تهران


از ساعت 3 بعد از ظهر تعدادي از مردم در مقابل درب مترو توپخانه (خميني ) تجمع کرده بودند هنوز هيچ خبري از نيروهاي گارد و انتظامي نبود. تنها لباس شخصي ها بودند که حضورشان در بين مردم معترض چشم گير بود و همراه با جمعيت حرکت مي کردند. ساعت 15:10 تعداد مردم به خصوص جوانهايي که از مترو بيرون مي آمدند و به صف معترضين مي پيوستند بيشتر مي شود در همين لحظه بود که نيروهاي انتظامي شروع به متفرق کردن مردم از جلو مترو کردند.و همزمان تعدادي موتور سوار لباس مشکي دور ميدان توپخانه شروع به مانور کردند.
جمعيت هم شروع به سردادن شعار الله اکبر و مرگ بر ديکتاتور زنداني سياسي آزاد بايد گردد کردند که دوباره ماموران نيروي انتظامي به سمت جمعيت آمدند و در مقابل جمعيت ايستادند تا مسير آنها را تغيير دهند.
لباس شخصي ها داخل جمعيت حرکت مي کردند و جوانهايي که شعار بر عليه خامنه اي مي دادند را شناسايي و به سراغشان مي رفتند نوجواني 16 ساله داخل جمعيت بود و دائم مي گفت مرگ بر رهبر ما خامنه اي ٰ بشکند کمر رهبر ما خامنه اي که جمعيت هم با صداي بلند در جواب مي گفت آمين که يک نفر از لباس شخصي ها به آرامي که بقيه جمعيت متوجه نشوند به سراغش رفتند و به حالتي که بازداشتش کنند دستش را گرفتند که تعدادي از خانم ها متوجه شدند و او را نجات دادند.
لباس شخصي دائم فرياد مي زد و به بقيه لباس شخصي ها مي گفت برويد دنبالش به آقا فحش داده که تعدادي از جوانها به سمت يکي از لباس شخصي ها حمله کردند و او هم ميله اي را برداشت و به جان تعدادي از جوانها افتاد که خانم ها در مقابلش ايستادند و نگذاشتند به ضرب و شتم جوانها ادامه بدهد.لباس شخصي ها در زير لباسشان باتوم برقي داشتند و هر جايي احساس خطر مي کردند بيرون مي آوردند و به جمعيت حمله مي کردند جمعيت پراکنده مي شد اما دوباره در گوشه اي بهم مي پيوستند ساعت 15:55 جوانها در ميدان توپخانه با شعار الله اکبر عزا عزا ست امروز ملت سبز ايران صاحب عزاست امروز تجمعي را شکل دادند.
راننده ها حتي راننده هاي اتوبوس واحد و اتوبوس هاي شخصي با بوق زدن از مردم حمايت مي کردند که نيروهاي موتور سوار با باتون و گاز اشک آور به جمعيت حمله کردند ساعت 16 رفته رفته تعداد نيروهاي لباس شخصي و انتظامي و حتي نيروهاي گارد مستقر به دور ميدان توپخانه افزوده مي شد و به مغازه دارها دستور بستن مغازه ها را مي دادند.
ساعت 16:10 حدود 200 نيروي گارد و موتور سوار را در توپخانه پياده کردند انها را جلو مخابرات مرکزي نشاندند تا آموزشها و دستورات لازم را به آنها بدهند ون ها و اتومبيل هايي از کلانتري هاي مختلف همچون کلانتري بهارستان ٰ نازي اباد ٰ ترمينال جنوب ٰ جواديه پليس پيشگيري نيروي انتظامي به چشم مي خورد که دور تا دور ميدان را محاصره کرده بودندنزديک ساعت 17 جمعيت در ميدان توپخانه حضور داشتند و جوانها به آرامي از کنار مردم مي گذشتند و مي گفتند وعده ما تاسوعا و عاشورا.
فعالين حقوق بشر ودمکراسي در ايران
03 دي 1388 برابر با 24 دسامبر 2009

No comments:

Post a Comment

درخواست صدور حکم بازداشت بین المللی برای خامنه ای

Image and video hosting by TinyPic