Friday, December 25, 2009

حمله انصار حزب الله به دانشجویان دانشگاه فردوسی


حمله انصار حزب الله به دانشجویان دانشگاه فردوسی و اعتراض دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد به حضور علم الهدی در این دانشگاه

خبرنامه امیرکبیر: نيروهاي انصار حزب الله با حمله به مراسم بزرگداشت آيت الله منتظري در دانشگاه فردوسي مشهد، دانشجويان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

در پی برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله العظمی منتظری به دعوت انجمن اسلامی اساتید و دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در مسجد دانشگاه و راهپیمایی سبزهای دانشگاه فردوسی در صحن این دانشگاه ، نیروهای اوباش موسوم به انصار وارد دانشگاه شده و دانشجویان معترض حمله کردند.

عصر چهارشنبه 3 دی ماه صدها تن از دانشجویان حامی جنبش سبز بعد از نماز مغرب و عشا با حضور در مسجد دانشگاه فردوسی مراسم بزرگداشت پدر معنوی جنبش سبز را در این دانشگاه برگزار کردند.

دانشجویان عزادار پس از برگزاری مراسم ختم فقیه عالیقدر به صورت کاملا آرام در صحن دانشگاه و به سمت خوابگاه ها در حرکت بودند که نیروهای لباس شخصی های شناخته شده مشهد موسوم به انصار حزب الله بدون هیچگونه ممانعتی به دانشگاه وارد شدند و با باتوم ، زنجیر و گاز فلفل به دانشجویان عزادار آیت الله منتظری حمله کردند که منجر به درگیری هایی داخل دانشگاه شد.

اراذل و اوباش حامی کودتا تا ساعات پایانی شب در دانشگاه حاضر بودند و با ایجاد رعب و وحشت به ضرب و شتم دانشجویان و حمله به ماشین های دانشجویان و اساتید پرداختند.

در این حملات برنامه ریزی شده کودتاگران انصار که با همراهی و حمایت حراست دانشگاه و نیروهای یگان ویژه خارج از دانشگاه همراه بود، چندین تن از دانشجویان دانشگاه فردوسی مجروح شده و به ماشین های تعدادی از اساتید و دانشجویان خسارت هایی وارد آمد.

همچنین این نیروها در حضور اعضای حراست دانشگاه دست کم دو تن از دانشجویان معترض دانشگاه فردوسی را ربوده و به مكان نا معلومي منتقل كردند.

اعتراض به سخنراني علم الهدي نماينده ولي فقيه در مشهد در دانشگاه آزاد مشهد

در اتفاقی دیگر دانشجویان معترض دانشگاه آزاد مشهد روز پنجشنبه 4 دی ماه با تجمع مقابل آمفی تئاتر دانشکده مهندسی این دانشگاه از حضور و سخنرانی حجه الاسلام احمد علم الهدی روحانی حامی کودتا جلوگیری کردند.

در پی اعلام قبلی مدیریت دانشگاه آزاد مشهد مبنی بر حضور آقای علم الهدی روحانی حامی کودتا در مشهد برای سخنرانی در آمفی تئاتر دانشکده مهندسی ، صدها تن از دانشجویان این دانشگاه برای تجمع در مقابل دانشکده مهندسی اعلام فراخوان کردند که باعث شد مکان سخنرانی وی از داخل دانشکده به مجتمع فرهنگی خارج از محوطه دانشکده های این دانشگاه منتقل شود.

شایان ذکر است که مسئولین حراست دانشگاه آزاد در این روز به کلی وظیفه خود را به نیروهای لباس شخصی و امنیتی محول کرده بودند و نیروهای لباس شخصی در جلوی درهای ورودی به کنترل کردن کارتهای دانشجويي دانشجویان مشغول بودند.

حضور امنیتی همزمان با ورود احمد علم الهدی به مجتمع فرهنگی به اوج خود رسید و از ورود فعالین دانشجویی این دانشگاه به محوطه دانشگاه جلوگیری شد. دانشجویانی که توانسته بودند از صبح زود وارد دانشگاه شوند را به بیرون دانشگاه هدایت کردند و نیروهای بسیجی و لباس شخصی از خارج از دانشگاه به صورت سازماندهی شده به مجتمع فرهنگی منتقل شدند تا سالن را پر نمایند.

تعداد نیروهای لباس شخصی حاضر در محوطه دانشگاه آزاد مشهد همزمان با سخنرانی این روحانی حامی کودتا بالغ بر صد نفر گزارش شده و فضا این دانشگاه و خیابان های اطراف آن به شدت امنیتی بوده است.

گفتنی است در روزهای 13 آبان و 16 آذر هزاران تن از دانشجویان دانشگاه آزاد و فردوسی مشهد راهپیمایی ها و تجمعات با شکوهی با حضور هزاران دانشجو معترض برگزار کرده بودند که با حمله نيروهاي حامي كودتا و بازداشت ده ها دانشجو مواجه شده بود

No comments:

Post a Comment

درخواست صدور حکم بازداشت بین المللی برای خامنه ای

Image and video hosting by TinyPic