Tuesday, January 5, 2010

ممانعت از مرخصی پیمان عارف علیرغم درگذشت مادربزرگ وی


کمیته گزارشگران حقوق بشر- علیرغم درگذشت مادربزرگ پیمان عارف، دانشجوی ستاره دار دادستان تهران از موافقت با مرخصی وی ممانعت کرد.

روز جمعه 11 دی ماه مادربزرگ این فعال دانشجویی درگذشت و بر اساس ماده 213 آیین نامه اجرایی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، اعطای مرخصی حق قانونی وی می باشد. در ماده 213 آمده است: « در موارد ازدواج، فوت بستگان نسبي و سببی درجه نخست از طبقه نخست يا ابتلاء آنان به بيماري حاد كه به سبب آن براي مدت طولاني قادر به حركت نباشند، يا بروز هرگونه حادثه غيرمترقبه و يا معضلي كه اعزام محكوم به مرخصي را ايجاب نمايد محكوم با اخذ تامين متناسب به شرح تبصره۲ ماده ۱۲۵ به مدت يك هفته به مرخصي اعزام ميشود.»

پیمان عارف دانشجوی ستاره دار و عضو شورای دفاع از حق تحصیل، در 28 خردادماه توسط دادسرای نظامی استان گیلان به نیابت از دادسرای نظامی تهران و در حین گذراندن خدمت سربازی در نیروی انتظامی رشت، بازداشت گردید.

وی پس از سه ماه بازداشت موقت، در شهریورماه گذشته در حالی که قرار وثیقه صد میلیون تومانی وی توسط خانواده تودیع شده بود، آزاد نشد و حکم 18 ماه حبس وی که مربوط به گذشته بود به اجرا گذاشته شد. در حال حاضر این فعال دانشجویی در بند 350 زندان اوین نگهداری می شود و از شرایط جسمی و روحی مناسبی برخوردار نیست.

سمیرا جمشیدی همسر این روزنامه نگار و فعال سیاسی با انتقاد نسبت به عملکرد دادستانی تهران گفت: « اگر همسرم کماکان در اختیار نهاد های امنیتی است و در شرایط ویژه به سر می برد ، آقایان چرا وی و سایر زندانیان بند ۳۵۰ را از ۲۰۹ خارج کرده و در بندی که به اصطلاح در اختیار سازمان زندان ها است نگهداری می کنند و اگر هم در اختیار سازمان زندان ها قرار دارد پس چرا از حقوق اولیه یک زندانی بی بهره است؟»

No comments:

Post a Comment

درخواست صدور حکم بازداشت بین المللی برای خامنه ای

Image and video hosting by TinyPic