Tuesday, January 5, 2010

باشگاه زندان اوین نیز به بازداشتگاه تبدیل شد


تغییرات در زندان اوین و اعمال محدودیتهای بیشتر
در اقدامی بی سابقه باشگاه زندان اوین نیز به بازداشتگاه تبدیل شده است.
خبرگزاری هرانا - حقوق زندانیان: در راستای امنیتی شدن زندان اوین باشگاه این زندان به محل نگهداری و بازجویی بازداشت شدگان اعتراضات اخیر تبدیل شد.
به گزارش واحد زندانیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در پی افزایش تعداد زندانیان سیاسی در زندان اوین و امنیتی تر شدن این زندان، باشگاه ورزشی اندرزگاه 7 این زندان با تیغه کشی تبدیل به محل دیگری برای نگهداری و بازجویی از شهروندان بازداشت شده در اعتراضات اخیر شده است. در این محل بسیاری از شهروندان به صورت دسته جمعی بازجویی میشوند.
همچنین در ادامه این گزارش اشاره شده است، حفاظت اطلاعات زندان اوین نیز با دستور عدم دریافت وسایل از خانواده زندانیان سیاسی، پول، عدم اجازه خرید به زندانیان، عدم ارائه پتو و لوازم اولیه، خاصه در خصوص زندانیان مستقر در قرنطینه اندرزگاه 7 فشار مضاعفی را بر آنان تحمیل می کند.
در حال حاضر بندهای 240، 241، 209، 2 الف، سالن 8 اندرزگاه 8، قرنطینه 1 اندرزگاه 7، باشگاه اندرزگاه 7 به محلهای تعیین شده برای نگهداری از بازداشت شدگان وقایع پس از انتخابات در ایران تبدیل شده است. با احتساب اماکن ذکر شده باید عنوان داشت اکثریت فضای زندان اوین به زندانیان سیاسی و شهروندان معترض اختصاص یافته است.

No comments:

Post a Comment

درخواست صدور حکم بازداشت بین المللی برای خامنه ای

Image and video hosting by TinyPic