Monday, January 4, 2010

پلیس از این به بعده قهرآمیز وبدون اغماض برخورد می کند


احمدرضا رادان جانشین فرمانده پلیس ایران امروز دوشنبه به معترضان هشدار داد که پلیس از این به بعد به شکل " قهرآمیز وبدون اغماض " برخورد خواهد.
خبرگزاری هرانا - حقوق شهروندی، اندیشه و بیان: رادان درگفتگو با خبرنگاران گفت :" حجت بر كسانی كه تجمع غیرقانونی می كردند تمام شده، به اندازه كافی فرصت داده شد."

در تظاهرات اعتراضی اخیر که همزمان با روز عاشورا در تهران وبرخی شهرهای دیگر برگزار شد معترضان شعارهای تندی علیه رهبرجمهوری اسلامی ایران سردادند.

هواداران آیت الله خامنه ای پس از آن به هماهنگی ارگان های دولتی علیه معترضان تظاهرات کردند واحمد علم الهدی سخنران مراسم تهران شرکت کنندگان معترضان را " محارب " خواند.

سردار رادان در ادامه اظهارات خود افزود " در 8 ماه گذشته توانستیم لایه های تجمعات را ازهم جدا كنیم، اغتشاشگران سعی می كنند به جمعیت مردم بپیوندند اما ازمردم می خواهیم، خودشان را سریعاً از اغتشاشگران جدا كنند چرا كه دیگر برخورد نیروی انتظامی قاطع وقهرآمیزاست."

جانشین فرمانده پلیس همچنین گفت :" از عاشورا به این طرف مشخص شد كه حركات ضد انقلابی است."

مسئولان جمهوری اسلامی معترضان را " اغتشاشگر" می خوانند و آنها را به تلاش برای سرنگونی نظام از طریق " انقلاب مخملی " متهم می کنند.

پلیس اعلام کرده است دست کم 500 تن از شرکت کنندگان در تجمعات عاشورا بازداشت شده اند و به موازات آن دستگاه امنیتی پس از پایان تظاهرات تعداد زیادی از فعالان سیاسی ، مدنی وروزنامه نگاران را بازداشت کرد.

No comments:

Post a Comment

درخواست صدور حکم بازداشت بین المللی برای خامنه ای

Image and video hosting by TinyPic