Tuesday, December 1, 2009

حزب ‌الله لبنان و ازدواج موقت (صیغه)


خبرآنلاین: مجله‌ فارین پالیسی نوشت که ازدواج موقت در لبنان رایج شده، به ویژه این مسئله در داخل حزب‌الله در بیروت و جنوب لبنان پس از جنگ سال 2006 با اسرائیل بیشتر شده است.

به گزارش پرس.تی.وی، این مجله اشاره داشت که تشویق حزب‌الله برای این نوع از ازدواج‌ها و این پدیده نشان دهنده‌ی این مطلب است که این حزب به این مساله نیاز داشته تا قدرت و نیروی برتری در میان حزب‌ها و گروه‌های شیعه‌ی داخلی لبنان باشد.

مجله‌ی فرین پالیسی نوشت:‌ «زمانی که حزب‌الله پس از مقابله با اسرائیل قدرتمند شد، مجبور شد تا با این حقیقت دست و پنجه نرم کند که بسیاری از شیعیان لبنانی به اعتقادات مذهبی رهبران حزب‌الله که الگوبرداری از ایران است، اعتقاد ندارند. رهبران حزب‌الله به جامعه‌ای پای گذاشتند که اساس آن توسط سکولارهای چپ‌گرا در دهه‌ی هفتاد و هشتاد قرن گذشته پایه‌ریزی شده بود و فرهنگی بین‌المللی بر بیروت حاکم بود».

این مجله افزود:‌ «امروزه مردم شیعه‌ی لبنان با چهره‌هایی همچون هیفا وهبی، تبلیغات و برنامه‌های غربی بی‌شمار و فن‌آوری‌های تکنولوژیک همچون آشنایی اینترنتی مواجه هستند. ایجاد توازن بین نیازهای جنسی این جامعه و حمایت از مقاومت در برابر اسرائیل یکی از نیازهای حیاتی حزب‌الله برای ماندن و در اختیار داشتن قدرت است».

این مجله از قول لقمان سلیم نویسنده و فعال شیعه لبنانی نوشت: «اعضای حزب‌الله به دلیل مسائل امنیتی قادر نیستند که ازدواج موقت داشته باشند و این اجازه به حزب‌الله داده نمی‌شود و ما ناچاریم به طور آشکار بین حزب‌الله به عنوان یک سازمان و حزب‌الله به عنوان حزبی که جامعه را رهبری می‌کند، تفاوت قائل شویم». این مجله از قول سلیم نقل کرد که حزب‌الله تصمیم گرفته تا این پدیده را پس از جنگ 2006 توسعه دهد تا حمایت از این حزب توسط شیعیان ادامه یابد و تمام شیعیان این کشور را تحت کنترل خود داشته باشد.

فارین پالیسی در پایان این گزارش می‌نویسد: «حزب‌الله پس از این بود که تصمیم گرفت با عنوان‌های دینی اجازه‌ی این کار را بدهد تا بتواند جامعه‌ی شیعیان را کنترل کند. این در حالیست که اعضای حزب بر این مساله نظارت دارند و اماکن مخصوصی را برای دیدار افراد در نظر گرفته‌اند و حتی به حل مشکلات این افراد می‌پردازند».

No comments:

Post a Comment

درخواست صدور حکم بازداشت بین المللی برای خامنه ای

Image and video hosting by TinyPic